REFERENSER

360-sea-portrait-highres-rgb-desktop

Kund: Uponor Infra AB

Uppdrag: Nykundsbearbetning & besöksbokning,

CRM-uppdatering

Mäss- och eventhantering

Samarbetet med Areima inleddes med att vi behövde hjälpmed kampanjuppföljning och besöksbokning. Säljarna varlite tvivlande i början, men attityden förändrades när de sågresultatet. Idag ser de Areima som en oumbärlig hjälp, vilketunderlättas av att Areima fått produktutbildning och harlöpande kontakt med säljarna. Samarbetet har också utvecklats – idag arbetar Areima även med mässinbjudningar,kundevents, enkäter och uppdatering av kund- och prospect-register

Lars Berglund, marknadschef, Uponor Infra AB

hallsberg17

Kund: Ahlsell AB

Uppdrag: Marknadsundersökning

CRM-uppdatering

Areima har gjort en rad enkäter för oss, bland annat kartlagt byggföretagens inställning till oss jämfört med konkurrenterna. Areima är kreativa och bra på att hitta nya infalls vinklar. Resultatet har varit bra, vi har en bra relation och därför har jag redan rekommenderat dem till andra inom företaget.

Christer Mårs, afärsområdeschef, Ahlsell

Referenser

Kund: Vårgårda Bostäder

Uppdrag: Marknadsundersökning

Fokusgruppsundersökning

”Det är farligt att bygga nytt utan att veta vad hyresgästerna vill ha.” – Våra ägare har gett oss uppdrag att bygga rätt många nya hyreslägen-heter, säger Jan Thorsson, VD på Vårgårda Bostäder. Vi har visserligen en kö, men till skillnad från t ex bostadsrätter som säljs i förväg, så vet vi aldrig om de bostadssökande vill ha just de lägenheter vi bygger. Därför beslöt man sig för att ta reda på exakt vad de bostadssökande vill ha, innan man satte spaden i jorden.

Nu när vi vet, istället för att tro, kan vi börja projektera rätt bostäder på rätt plats i rätt tid – vi slipper en stor del av den osäkerhet som det alltid blir annars. Resultatet av enkäten har faktiskt gjort både politiker och tjänstemän i kommunen förvånade, avslutar Jan Thorsson.

2052388_1200_675

Kund: Uddevalla Hem AB

Uppdrag: Marknadsundersökning

Fokusgruppsundersökning

NKI-undersökning

Den som vill ha nöjda hyresgäster måste först och främst ta reda på vad som är viktigt, både för de som bor och de som kan tänkas bo. I mitt arbete som VD på Uddevallahem har Areima via telefon kartlagt inställn-ing, krav och önskemål från våra hyresgäster. Resultatet har sedan blivit ett underlag för hur vi kan få ännu nöjdare hyresgäster och samtidigt effekivisera vår veksamhet.

Thomas Aebeloe, Uddevalla Hem AB”