Om oss

Allt började i en villa på storgatan 36 i Herrljunga.

När en reklambyrå ska göra en kampanj behövs korrekta, aktuella fakta om hur målgruppen ser ut, vad personerna vet, deras preferenser och attityder m.m. Att gräva fram den här informationen är svårt. I de flesta fall är det också bråttom.

Anita Reimer startade Areima år 2001 just för att lösa det här problemet åt västsvenska reklambyråer. Starten blev lyckosam, företaget växte, flyttade snart in i egna lokaler och sakta men säkert spred sig ryktet – i Herrljunga finns ett företag som kan leverera bättre beslutsunderlag än andra. Och som dessutom har fler tjänster att erbjuda, t ex kartläggning av köpprocessen, identifiering av beslutsfattare och uppläggning av bearbetningsregister.

Kunderna var nöjda, och nästa utvecklingssteg var naturligt – besöksbokning, mässinbjudningar, kundenkäter, eventadministration osv, osv.

Sälj- och marknadschefer, HR-ansvariga, företagsledare, kommunala ledare, organisationer av alla slag är typiska kunder, som via Areima får hjälp att fatta bättre beslut. Under fliken referenser kan du läsa mer om vad kunderna tycker.

Vår hemlighet!

Det finns gott om företag som arbetar med telefonmarknadsföring och undersökningar. Ändå återkommer våra kunder, och ger oss allt fler uppdrag. Vad är egentligen orsaken?

Det viktigaste skälet tror vi är vårt personliga engagemang. Vi identifierar oss med kundernas säljare och deras verklighet, vilket märks på samtalen. För oss är det inte antalet samtal som är det viktigaste, utan antalet bokade besök och den förväntan som vi skapar hos den som ska besökas.

Dagens kunder är företag som dels behöver våra tjänster, dels delar våra värderingar. Det skapar ett samarbetsklimat som båda är nöjda med. Och det räcker långt.

Dina krav. Och våra värderingar.

Du ska alltid kunna vara säker på att vi representerar ditt företag på ett korrekt sätt. Oavsett om vi ringer på uppdrag av dig, eller från ditt företag. Därför vill vi träffa dig personligen. Bara då får vi rätt känsla av ditt företag och vad det står för.

Att etablera en personlig relation till den vi pratar med är otroligt viktigt. Därför arbetar vi i en tyst lokal, fri från det sorl som du ofta hör i bakgrunden när du blir uppringd från ett vanligt callcenter.

Vårt mål är högsta möjliga kvalitet på samtalet. Därför är vi lyhörda för om den vi talar med har tid, eller är på språng. Och vi ger inte upp, utan fortsätter tills vi får kontakt.

Sist men inte minst – vi tycker det är viktigt att alla samtal avslutas med ett leende; allt för att skapa och bibehålla en positiv bild av ditt företag.